torsdag 10 mars 2016

Ett litet torsdagskåseri som omväxling...

Större bild - Klicka på bilden!

...kan det va nått?
Ja, får se om jag kan få ihop nå...på bilden sitter två av mina bästa vänner och filosoferar och är ett underbart sällskap när jag sitter vid datorn...hmmmhmmm säger ni......jo, faktiskt eller som jag brukar säga...ju fler människor jag möter ju mer älskar jag mina katter...sagt på lite halvt som halvt på skämt och allvar men det ligger förvisso lite sanning i det...utan att dra alltför stora växlar på den tankegången.
Men mycket av den realiteten ligger ju i handikappets natur att det kan vara just så...de som har handikappet förstår...de som inte har det har lite svårare att förstå...men nu lämnar vi det...vidare i kåseriet...

Ska fortsätta kåseriet med att berätta när vi köpte en ny tjockteve 2004/5 när tsunamin var...vi drog iväg te On Off som var då och kom hem med en 64 kg tung pjäs och så var det det där med installation som alltid följer med ett sådant köp...jodå...vi höll på en hel dag...söndag var det...lyckades vi?...nä, jag slet mitt hår som jag inte har och frugan slet i sitt hår som hon har...dagen efter stod i SN att det hade varit strul med Norrköpingssändaren...typ (?)...det här var på den analoga tiden...ridå!
Vi hade inte gjort något fel...
Idag (läs igår onsdag) skulle vi installera boxen som vi fått hem från Comhem...jodå, det gick hur bra som helst att få dit sladdar och koppla in åssådär...men inte fan att det kom upp något på skärmen...svart i rutan...jaha, in till grannen och fråga om han kunde hjälpa oss...han in till oss och kollade och vi fipplade hit och dit men inte fan att det funkade, svart i rutan...amen jag ringer till Comhems support, säger grannen...12 minuters väntetid...jamen det kan vi väl ta...efter ett tag så hörs en röst som ska hjälpa till med vad som kan tänkas fela...efter lite mickel och mackel så...testa nu då...men inte fan att det kommer upp något på skärmen, svart i rutan...hon i telefonen säger att det kan vara scartkabeln som felar...in till grannen hämta hans scartkabel, vilken tur att han hade en sån på sin teve, och testar...jomen visst är det scartkabeln som felar...helt plötsligt så kommer det upp en meny...Ridå...igen!
Iväg å byter ut den NYA kabeln och helt plötsligt funkar allt...å till råga på allt så får jag 90 peng tebax på kabeln...säljaren hade lurat på mig den dyraste...119 peng men den jag fick nu kostade bara 29...hon i kassan frågade om jag inte fick välja...näpp...och en liten axelryckningsgrimas från henne på det...jaja, så kan det vara.
Men i alla fall...amen va är det med oss och teve...varför händer det alltid något strul när vi ska göra nått med teve eller med datorn också förresten...MEN vi hade inte gjort nå fel...
Men efteråt är det ju kul...bara å skratta åt det!
Åsså kan man skriva såna häringa inlägg och berätta...lite roligt var det väl i alla fall!  

Ett stort tack till Grannen för din hjälp!
Och även till Comhems support ska väl tilläggas...trevlig tjej tror jag...det lät så på grannen när han pratade med henne! :-)

Vädret idag...dimmigt och kallt...4 minus och vårkänslorna flög sin kos efter att det varit fint några dagar.

Från det ena till det andra...frugan lurar på å bli pansjo te hösten...61...dåligt med peng blir det antagligen men bättre å få lite peng o stå på benen än å jobba några år till och få mer peng och kanske inte kunna stå på benen...typ.
Vad ska man med pengar till om man inte kan leva ett meningsfullt liv...är tankegångarna...
Rätta mun efter matsäcken...var det så det heter?
Pengar är inte allt men nästan, en avvägning vi (hon) får göra...får se hur det ser ut te hösten...

Två bilder till har jag fått godkända på PRINTLER

Nu står veckohandling på schemat alldeles strax...

Ha en fin dag alle!

Ses!

2 kommentarer:

Ana Mínguez Corella sa...

ha!! Lovely cats.. Thanks for your comment.. Happy weekend..

strandskatan sa...

..ju fler människor jag möter ju mer älskar jag mina katter.. ÄLSKAR ditt uttryck :-)
Pengar... ja, men livet kan bli meningsfull utan de också... det är mening som är viktig ;-) You know...
Ha det underbart!
Halina