fredag 2 oktober 2015

Några småfåglar har hittat till matningen...

Större bild - Klicka på bilden!



...har haft två nötväckor idogt flygande fram och tillbaka i stort sett hela dagarna, en mycket trevlig fågel tycker jag... två kungsfåglar men inga bilder på dem...oerhört svåra att plåta enär de far som skottspolar mellan grenarna och oftast lite i bakgrunden med grenar som skydd...hackspett, fyra nötskrikor som kommer med jämna mellanrum...två korpar häromdagen men de drog direkt...antar att de ser det nya som "blommat" upp på platsen och tar det säkra före det osäkra och drar.
Mycket jobb har det varit...trots att jag tänkte innan vi, frugan och jag, började; 4 väggar, botten och tak...inte så jäkla mycket...men det blir ändå en jävla massa runt ikring som ska fixas...plexi, hyllor, matta, kamerabord och jag vet inte allt vad det var, mycket småplock...och idag var vi ute och fixade till det sista så nu hoppas jag att det bara är att dra ut och sätta sig och koppla av...sista projektet detta...nästa projekt blir etta med jordkällare...det blir fan i mig ingen mer koja nu...så jag hoppas att den här platsen kommer att leverera...den som lever får se!
Fast jag är glad om det kommer nån rovis i form av vråk, duvhök...men det är klart kommer det örnar så blir man ju glad för det givetvis...och ännu gladare om kingen glider in...men som sagt...vi får se!





1 kommentar:

Klas sa...

Håller med om nötväckan, en godmodig själ. Sen kan man inte säga annat än det du gör företas ordentligt. Med så fint gömsle hoppas jag på bra utdelning!

/ Deerhunter