onsdag 26 augusti 2015

Som sagt var...

Större bild - Klicka på bilden!

Lövsångare igår utanför i trädet hemma
Edit:
Har fått svar från Telia både på Fejan och svar här i bloggkommentarsfältet...glädjande!
Det får gå några dagar nu och se hur det fungerar...om det behöver göras något mer eller inte...


...varför oroa sig för dagens problem...imorgon kommer det nya...sitter och väntar på att en tekniker ska komma från Telia...har krånglat med digitalteven i två dar nu och inte fått ordning på probsen...teven hackar är problemet...omstarter, reseter...stängt av strömmen till router och ruckosarna...startat om igen och startat om teveboxen och fan å hans moster va vi har testat allt...googlat på routerfel, och till slut inte ens teven funkar nu...Telia säger att det är nå tjall nånstans...trög uppkoppling...sirap i ledningen typ...såååå...jag ordar inget mer...men längtar ut efter att ha suttit och väntat hela dagen igår  och får väl vänta även idag på teknikern...undrar när han hör av sig idag?
...felet ska vara avhjälpt den 26/8 står det på felanmälan från Telia...jag bara suckar å suckar...

Va fan är det med mig och datorteknik...?

2 kommentarer:

Klas sa...

Du verkar riktigt otursförföljd med det elektriska...Själv har jag satellitTV. Någon gång måste boxen omstartas annars fungerar det bra. Utom när det snöar hårt, regnar småspik och/eller blåser rejält. Eller åskar. Tycks vara vår ödeslott att få dras med såna här grejor?
/ Deerhunter

Telia sa...

Hej Stefan!

Det låter inte alls bra att din TV via bredbandet krånglar. Jag ser dock att du skriver att tekniker var på väg. Jag ville bara kolla med dig så teknikern varit där och löst problemet.

Om internet fungerar som det ska misstänker jag att felet hittades i Ruckusarna.

Jag hoppas du fått gå ut och njuta av naturen nu i alla fall och hör gärna av dig om du skulle ha fler frågor.

Och som privatperson vill jag bara säga att jag blev hemskt förtjust i dina bilder på alla fåglar. Snyggt!

Med vänlig hälsning
//Anna Pettersson, Telia Kundservice