måndag 19 januari 2009

Berguv i Falu gruva - Webbkamera!

Efter ett tips av Johannes Glännman så kommer här en länk till en webbkamera som följer ett berguvspar i Falugruva.
Mycket intressant att följa händelseutvecklingen!
Oftast händer det inte så mycket, den sitter mest och "kollar in utsikten"... men ibland så...som idag fick jag se den äta på en sork och som uvar gör så biter den av huvudet först för att sen svälja hela kroppen i ett svep...måste säga att det är/var häftigt att få se sånt...i realtid dessutom...här sitter jag vid datorn och följer en berguv i sitt rede...tekniken är fantastiskt!

Direktiv från admin:
Jag vill att alla ni som länkar till kameran gör det via denna sida, om ni länkar direkt till kameran kan jag inte jag administrera den och kan då i värsta fall tvingas stänga den för allmänheten.
Slut citat.
Ändrat från den 22 januari -09

http://www.dofnet.se/Uvkameran.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är den rolig att titta på.. Jag har bara sett den nära den gången då jag skrev om den, nu så filmar dom någon stege men fågeln ser jag inte...

Mvh // johannes

Anonym sa...

Igår snöade det hela dagen så då var det inte mycket att titta på...det gäller å ha lite tur att komma in precis när det händer något som häromdagen då jag såg uven käka sork...